INTERRUPTORS...

Tornant als circuits vam experimentar a través del mètode de l'assaig i error que passava quan connectàvem els cables de diferent manera a l'interruptor. Hi havia tres possibles combinacions, vam veure que en dues el comportament de l'interruptor s'invertia i amb l'altra directament el circuit no funcionava i l'interruptor s'inutilitzava.

 



















Llavors ens vam fer la pregunta de com deu estar fet l'interruptor per dins per a fer possible aquests tres comportaments diferents. No era una pregunta gens fàcil però a través de les aportacions d'uns i altres vam poder construir un esquema de l'estructura interna de l'interruptor que faria possible el comportament observat.  Aquí teniu l'esquema de com pensem que deu estar format l'interruptor per dins: 

Després havíem de pensar llocs on hi ha interruptors i havíem de dir també la funció d'aquells interruptors. Van aparèixer moltes idees lògiques però també d'altres de molt interessants, com el botó d'apagar l'alarma, l'aixeta de classe o el botó del vàter. Les dues últimes aportacions reflexen l'equiparació per part d'alguns alumnes de la idea de flux d'energia a la d'un líquid circulant per una canalització i com a partir d'aquí associen l'interruptor al botó que obre l'aixeta. Els alumnes sense saber-ho han utilitzat l'analogia de l'aigua per traduir a un llenguatge comprensible, i dins dels termes d'allò conegut per ells, la noció de circulació elèctrica que en la seua complexitat resulta molt llunyana per a ells.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada